nejvyšší kněz v knize Židům
Žd 7.k.
Tento Melchisedech, král Sálemu a kněz Nejvyššího Boha, vyšel vstříc
Abrahamovi, který se vracel od vítězství nad králi; dal mu požehnání
2 Abraham mu ze všeho oddělil desátek. Jeho jméno se v první řadě vykládá
jako „Král spravedlnosti“, dále je to také král Sálemu, což znamená
„král pokoje“. 3 Bez otce a matky, bez rodokmenu, bez narození a úmrtí,
podoben Božímu Synu zůstává knězem navždycky.
Přemýšlím, jaký vlastně Bůh je, když mám různé boje a změny v životě. Viz další verše.
11 Kdyby levitské kněžství vedlo k dokonalosti (kvůli níž byl lidu dán
Zákon), proč by ještě bylo potřeba, aby povstal jiný kněz podle Melchisedechova
řádu, a nebyl jmenován podle Áronova řádu? 12 Se změnou kněžství
ovšem nutně nastává i změna Zákona. 13 Ten, o kom se tu mluví, přece
patří k jinému pokolení, z něhož nikdy nikdo u oltáře nesloužil. 14 Jak známo,
náš Pán pochází z Judy, a ohledně toho pokolení se Mojžíš o kněžích vůbec
nezmínil.
15 Je tedy nade vši pochybnost zřejmé, že nastupuje jiný kněz, podobný
Melchisedechovi,
16 ne podle tělesných pravidel Zákona, ale podle moci nesmrtelného života.
17 Jak dosvědčuje Písmo:
(Ž 110,4)
„Jsi knězem navěky
podle řádu Melchisedechova.“
„Hospodin přísahal a nebude litovat:
Jsi knězem navěky.“
26 Přesně takového velekněze jsme potřebovali! Je svatý, nevinný, neposkvrněný,
oddělený od hříšníků a vyvýšený nad sama nebesa.
27 Nemusí
jako tamti velekněží denně obětovat nejprve za své vlastní hříchy a potom
za hříchy lidu, neboť to udělal jednou provždy, když obětoval sám sebe.
28 Zákon ustanovuje za velekněze lidi, kteří mají své slabosti, ale
slovo přísahy, jež přišla po Zákonu, ustanovuje Syna, který je dokonalý na věky.
Přeji ti poznávat našeho Nejvyššího velekněze, Pána Ježíše Krista a tím i Boha- Otce
skrze Ducha svatého.
Závěrem ti přeji hezké dny ve společenství Boží Trojice.